« Home | شرق هم توقيف شد. و لابد همه شما تا بحال فهميده ايد... » | امروز روز هيجان انگيزی برای من بود. يکی از دوستانم... » | هميشه فکر می کردم دختر يک آدم مهم بودن بايد خيلی س... » | به نام آغازسلام! چهار ساله که وبلاگ می نويسم. هرچن... »

نمی دونم سايت بازتاب رو می خونيد يا نه. البته من هم هر ازچند گاهی بهش سر می زنم. اين مطلبش در مورد مسجد جمکران به نظرم ارزش خوندن و فکر کردن داره:

" ... اساس بناي مسجد جمكران، نقل مكاشفه يا روياي كشاورزي به نام «حسن بن مثله جمكراني» است و در هيچ يك از روايات ائمه معصومين(ع)، سخني از آن به ميان نيامده و بسياري از فضايل تبليغ شده درباره مسجد جمكران، از جمله نماز چهل سه‌شنبه پياپي در آن، از فضايل مربوط به مسجد «سهله»، واقع در شهر كوفه است...
موج به وجود آمده تبليغات درباره مسجد جمكران كه در چند سال اخير شدت يافته، موجب شده است تا بسياري از مردم با اعتقادات غير واقعي چون ملاقات امام زمان(عج)، با بيتوته كردن سه ، پنج يا هفت روز در مسجد جمكران، در اين مسجد حضور يابند كه موجب بروز بسياري از مشكلات بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي براي مسجد جمكران و شهر قم شده است...
روزنامه «جمهوري اسلامي» نيز در سرمقاله امروز خود، با انتقاد از اين پديده نوشته است: وقتي ما مسجد جمكران را تا آنجا از نظر تقدس بالا مي‌بريم كه از مساجدي مثل مسجدالحرام، مسجدالنبي، مسجد قبا، مسجدالاقصي، مسجد كوفه و مسجد سهله نيز با فضيلت‌تر جلوه مي‌كند و بر مشاهده مشرفه نيز تقدم مي‌يابد و اعلام مي‌كنيم كه حدود سه ميليون نفر در شب و روز نيمه شعبان به زيارت اين مسجد آمده‌اند و با تبليغات بي‌سابقه، خيل مردم تشنه معنويت را از نقاط مختلف كشور به جمكران مي‌كشانيم و سخنان مداحاني را مي‌شنويم كه به مردم وعده مي‌دهند در اينجا امام زمان، عليه السلام را زيارت خواهند كرد و از اينجا، حاجت روا برخواهند گشت و البته مي‌دانيم كه نه زيارتي در كار است و نه اتفاق ديگري مي‌افتد، انتظار داريم در دراز مدت اين مردم چقدر به اين تبليغات معتقد بمانند و پايه‌هاي فكري آنان دچار لرزش و پوكي نشود؟
مسجدي كه بر اساس يك خواب ساخته شده، حداكثر اين است كه مثل ساير مساجد محترم است، اما بر چه مبنايي اين همه تبليغات و معجزه و كرامت براي آن مي‌سازيم و به خورد خلق‌الله مي‌دهيم؟ ... "

درباره ی پست قبلی:
اینم خوندنیه
http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=19896

Post a Comment